August 26, 2011

helsinki - münchen - washington dc - chicago - lexington - danville

Guess what?! I'M FINALLY IN KENTUCKYYY! Lennot meni hyvin, vaikka olinkin tosi tosi väsynyt kun pääsin perille. Ei ole helppoa lentää valvotun yön jälkeen 27 tuntia putkeen. Ei se kyl tuntunu siltä että olisin matkustanut yli vuorokauden! Yks syy miks lennot tuntu menevän niin nopeesti saatto olla mun mahtava matkaseura. (P.S. varoitan jo etukäteen että tässä postauksessa on paljon tekstiä)
Hmm... mitäs mä voisin tässä kertoa! Oon ollu täällä nyt alle vuorokauden ja niin paljon on jo ehtinyt tapahtua. Päästiin kotiin noin 1 aikaa yöllä, joten sen jälkeen en jaksanut oikeastaan muuta tehdä kun mennä nukkumaan. Sillon oli myös niin pimeetä etten nähnytkää mitään ja aamulla (klo 12 aikaan..) kun heräsin ihmettelin vähän että missä oikein olen haha.
Voisin lennoista kertoo nyt vähän. Saavuin siis Helsinki-Vantaalle vähän (heh) myöhässä mutta en sit loppujen lopuks missannutkaan mitään niin ihmeellistä kun ihan hyvinhän mä perille pääsin! Ensin lennettiin Helsingistä Müncheniin ja istuttiin vierekkäin Tuan, Millan ja Ilarin kanssa. Se lento meni aika nopeesti kun eka tunti vähän riehuttiin Tuan kanssa (sori Ilari) ja toinen tunti meni mukavasti nukkuen. Saksassa tuli sitten odoteltuu reilun tunnin verran istuskellen tekemättä mitään ja sitten lennettiin Washington DC:hen! Lento ei alkanut niin hyvin koska koneessa oli jotain rikki ja se lähti sitten noin tunnin myöhässä. Mut enhän mä mitään huomannut kun nukuin sen ajan heh. Sitten 9 tunnin lennon aikana katoin yhen leffan ja koitin jatkaa nukkumista. Heräilin varmaan sata kertaa kesken unen eli ei sitä oikeastaan nukkumiseks voi kutsuu. DC:n kentällä oli sitten aika kiire, niin kiire etten ees ehtinyt sanoa Tualle heippa kun mut tuupattiin sisään johonkin juttuun joka vei jatkolentolaiset toiselle puolelle kenttää. Kun päästiin turvatarkastuksesta sun muista läpi niin kävelin sit suoraan seuraavalle portille ja pääsin iha muutama minuutti sen jälkeen jo koneeseen sisään. Jutskailin sitten lennolla vieressä istuvan norjalaisen YFU vaihtarin kaa ja kattelin disney channelii niin seki lento meni nopeesti hahah :D Chicagon kentällä chillailin YFU vaihtareiden kaa kunnes oli aika jatkaa matkaa vikalle lennolle! Hahaha pakko viel kertoo muutamasta jännästä jutusta mitä tapahtu Chicagon kentällä. Käytiin yhen vaihtarin kaa mäkissä, ja kun tilasin juustoaterian ne katto mua iha ihmeissään. Sanoin vielä kerran että cheeseburger meal tai jotain vastaavaa, ja ne sano "Sorry we don't have that, we only have a meal with 2 cheeseburgers". Jaaa, tällee jenkeissä! Ja vessanpönttöjen reunoilla on joku ihme muovi juttu?! Pitää heilauttaa kättä pöntön päältä ja se muovi juttu alkaa liikkuu ympäri sitä reunaa ja kun se pysähtyy, tulee huomautus "The seat is now ready to use", aha. Oisinpa saanu siitä kuvan!! Mutta ihmiset ois ehkä vähän ihmetelly jos oisin ruvennu räpsii kuvia vessakopissa... Anyways lopulta tuli sanottua heippa luultavasti vikalle suomalaiselle jonka näkee face-to-face vuoteen ja sit oli vikan lennon aika! Voi apua se kone oli niiiin pieni!! Siinä oli yks käytävä jonka toisella puolella oli 1 paikka ja toisella puolella 2. Ja sillä lennolla oli 1 lentoemäntä! Chicago on muuten tosi kaunis yöllä, kattelin lentokoneen ikkunasta ja koko paikka oli täynnä valoja! Toiki lento meni tosi nopeesti kun mun vieressä istu sellanen mukava kiinalainen mies. Se kyseli multa koko ajan kaikkee enkä ymmärtänyt puoliakaan mitä se kyseli, mutta kysymykset koski suurimmalt osalt Suomee ja mun vaihtovuotta. Ja sit yhes vaihees se otti kännykän esille ja alkoi kyselee mun puhelin numeroa?! Ei, en antanut. Sanoin että ei mulla ole ja pistin oman kännykkäni (jolla pelailin tän aikana) äkkii piiloon. Sit se kysy mun sähköpostii ja sanoin ettei mulla ole sitäkään. Kun laskeuduttiin livahdin äkkii koneesta ulos ennen kun se mies ehti sanoo enää mitään hahaha. Ja siellä Lexingtonin kentällä mun perhe oliki mua vastassa jättimäisen "Welcome Nea" kyltin kanssa! Mun perheessä on kaikki tosi mukavia, iloisia ja puheliaita.
No niin... Nyt tästä päivästä voisin kertoa myös jotain haha. Kun olin heränny kävin äkkii suihkussa ja pistin itteni valmiiks. Sitten käveltiin Jodin (hostsisko) kanssa subiin! Siellä oli niin paljon kaikkea ja olin ihan pulassa kun piti tilata! Täällä saa myös valita minkä JUUSTON haluu leipään hahaha. Sitten pikaisen koti viisiitin jälkeen lähettiin autolla siskon kaa käymään koululla! Tapasin siellä vähän tulevia luokkalaisia ja opettajia, ja Jodi näytti mulle vähän ympäriinsä. Apua tuun olemaan niin eksyksissä huomenna! Sen jälkeen katottiin uusin Pretty Little Liars ja sit lähettiin Walmarttiin ja jätskille! Ja nyt illalla käytiin syömässä pitsaa. Täällä on siis koko ajan jotain tekemistä.
Huomenna mulla on siis eka koulupäivä! Muilla on alkanu koulu jo 2 viikkoa sitten, mutta toivottavasti pääsen kärryille mahdollisimman nopeasti. Ja lauantaina on kuulemma joku jalkapallo peli, cooool! Mutta niin, jos joku on saanut kaiken luettua niin kiitos olet ihana ja niille jotka skippas suoraan tänne loppuun sanon vielä tällee lyhyesti: perhe on ihana, talo on ihana, naapurusto näyttää tosi kivalta (en oo hirveesti vielä tähän ehtinyt tutustuu) ja kaikki menee hyvin! Jännittää vähän se huominen koulupäivä mutta sekin toivottavasti menee ihan hyvin. Heipsan 

7 comments:

  1. I'm gonna miss you <3 ootte ihania ja mä ootan jo et nään teijät kaikki rakkaat taas.. :( :)

    ReplyDelete
  2. sounds just like my life over here :-D pärjäile, toivottavasti sul ei oo ehtiny viel kertaakaa iskee koti ikävä toisinku täällä <3

    ReplyDelete
  3. Anonymous26/8/11 18:17

    mä luin kaiken. luv ur blog !! enjoyyy

    ReplyDelete
  4. paula I miss you too <3 skypetellään joku päivä!!

    ei mulla (ainakaan vielä) mitään koti-ikävää oo iskeny! koko ajan on jotain tekemistä ja kun pääsen nukkumaan niin oon niin väsynyt etten ehi mitään miettiäkään hahaha

    ja kiitoos! i will :))

    ReplyDelete
  5. mäki luin kaiken nea! HYVÄ et pääsit TURVALLISESTI perille! mahtavaa vuotta, neeuska! ja tulen jatkossakin lukee koko postauksen ;)

    ReplyDelete
  6. oot ihana tia <3 jeeeee!

    ReplyDelete
  7. mul tuli vaa sen takii ekan päivän ku olin NIIIN väsyny etten vaa jaksanu mitää ja mun oli vaa pakko päästä nukkuu ja se ahisti sikan :( mut se kesti vaa joku 2 sekkaa. en usko et mul tulee ollenkaa koti ikävää, seriously :-D elän mun parhaan kaverin kaa nii miten mul vois tulla ikävä mitää :):)

    ReplyDelete

Make my day, leave a comment :)