September 5, 2011

kuulumisia

En oo muutamaan päivään ehtinyt postailla koska on ollut niin paljon ohjelmaa, joten varautukaa jo etukäteen tähän tekstin paljouteen :)
Tiistaina saatiin meijän student ID kortit. Härreguuuud en oo koskaan nähny järkyttävämpää kuvaa ittestäni, jopa kuvat joissa ilmeilen on 100 kertaa parempii ku toi :D:D Olisin muuten pistänyt siitä kuvan, mutta kaikki joille oon kortin näyttäny on melkee kuollu nauruun. Joten anteeks, ette nää sitä täällä. Mun hiukset on jotenki pystyssä, en kato kameraan ja mulla on ehkä maailman tyhmin ilme. Se on kaikinpuolin ylijärkyttävä. Mutta ei siitä nyt sen enempää.
Keskiviikkona sain vihdoinkin vaihdettuu mun lukkarin! I-HA-NAA! Tykkään paljon enemmän mun lukkarista nyt. Oon nyt muuten osana meijän koulun JSA (Junior State of America)! En oo täysin varma mitä siinä tehdään, kuulin eka vaa sanat "ruoka" ja "Washingon DC matka" joten lisäsin nimeni johonki jäsenlistaan haha. Mut se on joku ihme poliittinen debate juttu et katotaan nyt miten siellä menee... Mut haluun kokeilla kaikenlaista että voihan toi tietenkin olla tosi mielenkiintoinenkin kokemus! Koulun jälkeen kävin hostparentsien kaa syömässä paikassa nimeltä Daxby's, jonka jälkeen kiidettiin kotiin kattoo hostäidin ja Jodin kaa uusin (ja viimeisin vähään aikaan) Pretty Little Liars jakso. Seuraava jakso vois tulla vähän nopeammin kiitos :) Se tais muuten myös olla keskiviikko kun vihdoinkin sain mun matkalaukun purettuu kaappeihin, hahah eihä siin menny ku viikko ku sain sen vihdoinki tehtyy!
mun uus lukkari :) näiden tuntien lisäks mulla on myös Spanish Club, Prom Committee ja JSA. En usko et oon koskaan ollut näin osallistunut koulun juttuihin haha. Ja katotaan sit myöhemmin jos tohon listaan lisääntyis viel tennis!

Torstaina mulla siis alko toi lukkari, ja kävi sitten tällänen mukava pikku ylläri kun en tajunnu kattoo vaihtuko mun lounas myös. Ja sain sit tietää uuden lunch ajan sillee, että sen jälkeen kun olin syönyt (mulla oli ennen 1. ruokkis joten tietenkin menin sit sillon syömään) kävelin luokan ovelle ja koputin ja juttelin opettajan kaa vähän, sain tietää että mulla oliskin 3. ruokkis ja se keskustelu pääty siihen että chillailin sit koulun aulas loppu tunnin koska se ei päästäny mua enää sisään :D:D Vika tunti mulla on nykyään siis Contemporary Literature, ja mua jännitti ihan hirveesti että mitä ihmettä sekin on. Mut se on ton torstain tunnin jälkeen ehkä mun lemppari aine! Siellä on niin rentoo ja kirjotellaan kaikenlaista, tällä hetkellä me bloggaillaan! Hahaha eli mulla on nyt toinenkin vaihtoblogi (saatiin itse valkkaa aihe mistä kirjotellaan, ja mä päätin ylläripylläri kirjotella tästä vuodesta tällee vaihteeks...) mutta englanniksi! 
SO ENGLISH SPEAKING PEOPLE WHO ARE READING THIS, CLICK THE PICTURE/LOGO BELOW TO GET TO MY OTHER BLOG (IT IS IN ENGLISH) :)

Perjantaina meillä oli koulussa pep rally, ja koulun jälkeen mentiin Jodin, Gracen ja Victorian kaa käymään Walmartissa, ja osteltiin sieltä sitten taas perusvaatteita ja maalia sen illan peliä varten. Ja ostettiin kans jotkut ihme torvet (apua en tiiä mikä se on suomeks, mut enkuks sitä kutsuttiin nimellä "airhorn" haha) ja shower capit! Opittiin viime viikonloppuna että maali on tooosi vaikee saada hiuksista pois, joten ostettiin suihkumyssyt tota varten. Meillä oli ennen peliä jättimäinen paint war! Meitä oli niin paljon, että sinne tuli joku uutistyyppi ottamaan kuvia ja haastattelemaan ihmisiä. Ja tän päivän lehdessä oli kuva sieltä! Itse en kuvassa näy (onneks, minä ja suihkumyssy yhdessä ei ole kaunis näky) mutta hostsisko Jodi on keskellä kuvaa maalailemassa myssy päässä haha. Ja sillä aikaa kun tytöt heitteli maalii toistensa päälle, pojat päätti maalata ittensä kokonaan sinisiksi, ja koska niitäkin oli niin paljon, jokaseen maalattiin joku kirjain, ja lopulta ainakin nää sanat erottu sieltä "LETS GO ADMIRALS" ja muutama ankkuri (koulun logo) ja yms sieltä joukosta löyty. Harjoteltiin siinä ennen peliä muutama kannustushuuto joita en nyt enää muista. Muistan vaan pari kohtaa muutamasta huudosta, esim "D-A, D-A-N, D-A-N-V-I-L-L-E DANVILLE..." ja "I! I BELIEVE! I BELIEVE THAT WE WILL WIN!" jne hahah. Käveltiin sitten pitkässä jonossa kohti kenttää huutaen noita lausahduksii ja yms, oli ihan sairaan hauskaa! Vallattiin sitten kunnon alue katsomosta ja meistä lähti enemmän ääntä kun kaikista muista yhteensä. Ennen kun peli alko, meijät päästettiin kentälle seisomaan kahteen riviin, joiden välistä pelaajat sitten juoksi kentälle. Se oli tosi siistii! Hävittiin peli aika pahasti, en ees viiti sanoo kuinka paljon, mut se ei mua ainakaan hirveesti haitannut (vaikka pelattiinkin meijän koulun "rivals" vastaan). Nyt ainakin tiedän mitä tarkottaa school spirit! Ja pelin jälkeen mentiin muutaman koululaisen kanssa syömään Taco Belliin, ja saatiin aika jännii katseita kun oltiin kaikki ihan maalin peitossa hahaha.
Jodi, Grace, minä, Victoria
taas tällänen maalipeilikuva... tällä kertaa näytin ainakin omasta mielestä jotenkin joltain hippi-intiaani-hamsterilta. yeaah don't ask.

Lauantaina meillä oli aikanen herätys ja lähettiin Jodin ja hostäidin kaa ajamaan kohti Indianaa! Pysähdyttiin syömään johonkin aamiaispaikkaan ja ÄÄÄÄ siel oli parhaimmat pannukakut joita oon koskaan syöny!! Ja ne oli myös isoimmat pannarit mitä oon koskaan nähnyt. Ja ne oli NIIIIIIIN hyviä! Tapasin siellä samassa paikassa mun hostisovanhemmat, joiden kyydillä jatkettiin sieltä sitten matkaa Indianaan. Jätettiin meijän auto siis jonnekin sen aamiaispaikan lähelle siksi aikaa kun oltiin siellä. Oho unohin sanoo miks ylipäätään lähettiin tonne! Mun hostveli Jordan pelaa jenkkifutist Centre Collegelle ja niillä oli peli Hanoverissa. Ja me mentiin sit kattomaan :) Toi oli kuulemma kuumin päivä muutamaan kymmeneen vuoteen kun jotain pelii on pelattu, ja muutenkin täällä päin varmaan koko kesän kuumin päivä, vaikka ei oikeastaan ollutkaan enää kesä. Päästiin kotiin vähän ennen kaheksaa illalla, joten oltiin poissa melkein 12 tuntia. Automatkat ja pysähdykset kesti yhteensä noin 6 tuntia, joten melkein 6 tuntia tuli chillailtua siellä polttavan auringon alla. Vesipulloja ostettiin jatkuvasti lisää, ja join varmaan joku 5 litraa limuu ja vettä yhteensä tuolla ollessa. Yks hyvä juttu oli se että rusketuin vähän!! Jep kamut, MÄ RUSKETUIN. Syyskuussa. Weird. Ja CENTRE VOITTI WOOHOOO!
Kun päästiin kotiin sillon klo 19-20 välillä, vaihettiin vaan vaatteet ja lähettiin Jodin kaa kattoo poikien jalkapallo pelii (DHS vs BCHS) ja Boyle County voitti taas... Ei kiva. Siellä pelissä tapahtu kyllä kaikkee tosi hauskaa. Ne jotka mut tuntee tietää varmaan aaaika hyvin että mulla on ehkä maailman suurin ötökkäkammo. SE KOKO PAIKKA OLI TÄYNNÄ ÖTÖKÖITÄ. Heinäsirkkoja hyppeli joka paikassa, ja voitte vaan kuvitella kuinka paniikkiin menin kun sellanen yhtäkkii käveli mun kädellä, ja kun aloin huitoo sitä pois se alko vaa hyppii ku hullu enkä yhtään tienny minne se seuraavaks päätyy! Olin ihan paniikissa, ja ihmisillä oli varmasti hauskaa kattoo ku mä siellä juoksentelin ympäriinsä kiljuen hahaha. Ja hengailin siellä yhen saksalaisen vaihtarin kaa myös, ja saatii sellanen kuningas idea että kummatkin alkaa huutamaan pelaajille jotain omalla kielellään. Se oli niin huvittavaa kun ihmiset meijän ympärillä hiljenty kattomaan että mitä ihmettä me oikein tehdään. Ja mulla tuli myös niin fiksu olo kun tajusin että ai kappas mä juttelen täällä tyylii ittelleni koska kukaan ei ymmärrä mitä mä sanon. Sen pelin jälkeen kotona mulle ja Jodille iski joku hirvee hepuli, johtuen varmaan väsymyksestä, ja sain kuulla kun Jodi koitti lukea Suomea ja Jodi sai nauraa mulle kun käkätin lattialla. Näin täällä.
Lauantaina oli jopa +40°C!! Mutta nyt onneks viilentyy vähän. Tai oikeestaa liikaa, joku 30 astetta kelpais nyt!
Kun ajeltiin Indianaan pysähdyttiin vähän kuvailemaan. Nää oli muistaakseni Frankfortista, olin niin väsynyt niin en muista kun noi kerto missä ollaan haha.
FOOTBALL!! Centre on noi valko/kelta/mustat ukkelit :) En tajuu tosta pelistä yhtään mitään mutta se tunne kun sitä kattoo kaikkien muiden kanssa on ihan mahtava!
Ajeltiin takaisin Indianasta ja taidekuvailin taas autossa...

Sunnuntaina käytiin aamulla kirkossa, ja oli kiva nähä taas semituttuja naamoja. Chillailin taas kivojen ihmisten kanssa, ja sain tietää että Malou ja Alex on täällä myös YFU:n kautta!! Ja tänne tulee tällä viikolla vielä neljäs yfulainen! Ja luultavasti me ei olla ainoita, eli jeeee kivaa! Kirkon jälkeen lähettiin Jodin kaa seikkailemaan ympäri Danvillee ja ettimään jotain aukiolevaa kampaajaa jossa saa sellasii höyheniä hiuksiin, mutta kaikki oli joko kiinni tai niitä ei ollut. Ja sitten yhtäkkii alko järkyttävä kaatosade. Ajeltiin ympäriinsä eikä nähty melkeen mitään joten se oli aika jännittävä tilanne kun ei tiietä mihin ajetaan. Ja vaikka oltiin ulkona noin 3 sekuntia kun juostiin autosta sisälle, kastuttiin silti ihan litimäriksi. Loppupäivä menikin sitten kotosalla leffoja katellen ja pizzaa syöden. Kristen tuli tänne ja noi leipo browniesei jotka oli niiiiiin hyviä.
Kristen, Jodi, Malou (vaihtari Saksasta), minä, Alex (vaihtari Ruotsista)
PS. kaverit kattokaa MULLA ON HAME PÄÄLLÄ. When's the last time that happened? 4-5 vuotta sitten?

Tänään meillä ei oo koulua jeeee! On labor day jos oikein muistan, en tiedä mitä sillon tapahtuu mutta kouluun ei täällä mennä, joka kelpaa mulle paremmin kun hyvin. Vihdoinkin kunnon vapaapäivä! Eilen piti herätä kirkkoon ja lauantaina herättiin sitä pelii varten, ja molempina päivinä on ollut niin paljon kaikkea. On ollut niin pitkän tuntunen viikonloppu että nyt tekis niin hyvää nukkuu seuraavat 3 viikkoo. Ei nyt ihan mutta kuitenkin väsyttää ihan järkyttävän paljon. Toivottavasti Suomessa kaikilla menee yhtä hyvin kun mulla täällä! Tykkään olla täällä ihan hirveesti, ja nyt pikkuhiljaa tää alkaa tuntuu jo ihan normaalilta. Eka tuntu siltä että olisin täällä vaan viikon tai pari, enkä oo ihan vieläkään kokonaan tajunnu että oon täällä oikeesti vuoden. No, parin kuukauden päästä sit varmaanki tuntuu. Sainpahan ainki matkalaukun purettuu hahaha :D

11 comments:

  1. omg whattaaaa hame pääll ?! nyt on outo näky :DD hahah oot ihana, i miss you <3

    ReplyDelete
  2. ahahaha älä vaa :DD i miss you too <3

    ReplyDelete
  3. nea ei pancake oo suomeks pannukakku :D!!! thats just wrong haha! vähä tuol on kylmä, tääl on kummiski lähempän 30 astet koko ens viikon vaik sataaki. ja nyt teijän sade on siirtyny tänne :((

    ReplyDelete
  4. onhan! :D mikä se sit muka on?? ei se ainakaa lettu oo! :D PAN=PANNU, CAKE=KAKKU. ootko varma ettei oo...?

    ReplyDelete
  5. haha laborday on näitten vappu, eli työläisten päivä ja täälki landel on toi höyhen juttu en vaa tajuu sitä :D

    ReplyDelete
  6. noooh nää ottaa "vapun" sit vähän rennommin kun suomessa :DD must tuntuu että kaikkialla jenkeissä on nyt noi höyhenet tosi suosittuja!

    ReplyDelete
  7. Anonymous6/9/11 15:12

    siis täh voitko selittäää mikä höyhen juttu? :D:D

    ReplyDelete
  8. siis monet tääl ottaa sellasii höyhenii hiuksiin, voin koittaa jossain vaihees ottaa kuvan sellasest :) en osaa oikee selittää niitä

    ReplyDelete
  9. Anonymous10/9/11 16:33

    woww tykkään sun blogista muchmuch!:)
    oon ens vuonna itekkin lähössä vaihtoon ja ajattelin et vois alottaa sie sitte blogaamisen (:

    ReplyDelete
  10. Anonymous10/9/11 16:34

    ja toi painting juttu näyttää nii kivalta! vitsi ku suomes ei oo tollasta! :D

    ReplyDelete
  11. kiiitoos!! :) joo kannattaa, bloggaaminen on varmaanki helpoin tapa kertoo kaveteille ja perheelle ja yms miten maailmalle menee :) ei tarvii jokaselle selittää erikseen hahaha. ja paint warit on ihan sairaaan hauskaa! oispa suomeski tälläst school spirittii :D

    ReplyDelete

Make my day, leave a comment :)